Saturday, February 6, 2010

Tanda awal keretakkan hubungan

Kenalpasti tanda-tanda awal keretakkan hubungan supaya anda boleh segera perbaikinya sebelum terlewat! Khusus untuk pasangan yang sudah berkahwin sahaja.



Tanda pertama
Kurangnya perwatakan romantis yang dapat menawan hati pasangan seperti yang pernah anda lakukan semasa berbulan madu seperti memberi jambangan bunga, ungkapan kata-kata cinta, sentuhan, pelukan, ciuman dan berbagai lagi yang anda sangat arif sebelumnya tetapi kini telah lupa atau mulai kekok.


Tanda kedua
Anda seolah-olah tidak mengenali pasangan anda. Semakin lama anda hidup dengan pasangan anda semakin banyak perkara baru yang anda akan ketahui. Hingga seolah-olah anda tidak mengenali pasangan anda. Perkara ini membuatkan anda dan pasangan sering bertengkar.

Tanda ketiga
Apabila tiada persefahaman dicapai, masing-masing cuba untuk memaksa pasangan untuk menuruti pendiriannya. Anda mula berfikir "saya tidak akan lakukan ini dan itu semata-mata untuk menyenangkan hatinya". Tiada lagi tolak ansur membuatkan masing-masing berdegil dengan pendirian sendiri.

Tanda keempat
Anda kini sudah penat untuk bertengkar kerana ianya bukan sahaja menyakitkan tetapi tiada kesefahaman yang akan dicapai, oleh itu anda dan pasangan mengambil langkah berdiam diri. Walaupun tiada lagi pertengkaran antara anda dan pasangan tetapi sebenarnya anda semakin jauh dari pasangan apabila komunikasi semakin kurang dan masing-masing membuat andaian sendiri yang mungkin tidak benar.

Tanda kelima
Anda lebih selesa jika pasangan tiada di rumah kerana anda bebas melakukan apa yang anda sukai tanpa mendengar leteran dan kata-kata negetif.

Tanda-tanda di atas adalah tanda-tanda awal hubungan anda mulai mengalami keretakkan. Anda perlu segera merawatnya. Jika kata-kata bukan lagi penawar untuk berdamai, ada baiknya anda dan pasangan berpisah sementara dan memikir kembali apakah anda berdua saling memerlukan?


No comments: